أهم الأخبارفن ومشاهير

وفـــاة اسماء مصطفى بعد صراع مع مرض الســرطان

اثار خبر وفاة الاعلامية المصرية اسماء مصطفى الصدمة على مواقع التواصل الاجتماعي خصوصا بعد صراعها مع مرض السرطان.

حيث نعاها زوجها وهو عضو مجلس النواب ايمن ابو العلا بكلمات مؤثرة من خلال منشور على فيسبوك قال فيه :” انكسر ظهرى وفطر قلبي ولن اقول الا ما يرضي الله.. انا لله وانا اليه راجعون”.

الجدير بالذكر ان أدمن الصفحة الرسمية لـ الإعلامية أسماء مصطفى على فيسبوك قد كشف عن تطورات حالتها الصحية بعد نقلها إلى المستشفى إثر تعرضها لأزمة صحية مفاجئة مطلع تشرين الثاني الحالي.

وكتبت الصفحة الرسمية حينها :”أسماء لا تزال فى المستشفى فى وضع حرج وحالة غير مستقرة فضلا الدعاء “.

اما عن آخر تصريح للاعلامية المصرية فنشرت صورة تجمعها بزوجها على “انستغرام” وعلقت :” امي ربنا يديها العمر والصحة ويصبرها على ابتلاءها فيه قبل ما اتجوز لانى كنت برفض ناس كتير كل ما كانت تسالني كنت اقولها عايزة اتجوز راجل بيحبنى بجد لنفسى كانت تدعى وتقولى ربنا يرزقك

بالى يقدرك ويريح قلبك يكون ابن اصول عمرها ما اتمنت ليه عريس يجبيلى مثلا شبكة بكام ولا هسكن ولا حاجة خالص زى ما بيحصل ولا طلبت غير راحة بالى وحد يقدرنى”.

كما وجهت منذ فترة رسالة لجمهورها على “فيس بوك” قائلة : مساء الخيرات عليكم وتحياتي وشكري لكل الناس الجميلة على الصفحة، ردا على سؤال باتسأله كتير جدا هو أنا ليه مش بحكي تجربتي وتفاصيل المعركة مع المرض اللعين مع إن في ناس كتير عملت كده وإن ده مهم علشان غيري يستفيد؟

الإجابة ببساطة إني طبعا مقتنعة ومدركة بأهمية إن مريض السرطان بيقدر يفيد غيره بتجربته وبيكون فعلا فيها أمور كثيرة وأحيانا معقدة جدا”.

ترندنغ

زر الذهاب إلى الأعلى