أهم الأخبارفن ومشاهير

بكاء رضوى الشربيني على المسرح بسبب ابنتها

تصدر اسم الاعلامية المصرية رضوى الشربيني على مواقع التواصل الاجتماعي بعد انتشار فيديو مؤثر يجمعها بابنتيها خلال حضورهما منتدى “she can”.
حيث حرصت رضوى على اظهار ابنتيها لاول مرة امام الجميع وعلى اثره دخلت الاعلامية المصرية بنوبة بكاء أثناء تسلمها الجائزة بسبب تأثرها الشديد كما أهدت الجائزة إلى روح والدتها.
وقالت خلال الفيديو الذي انتشر اثناء تكريمها :” لكل بنت لام تشتغلي على نفسك…الظروف خلتني أشتغل على نفسي وأطورها…ولازم نوطد علاقتنا برنا سبحانه وتعالى عشان نعدّي”.
وكما قالت:” وأنا طفلة كنت بسمع الناس بتتكلم عن التطوير الذاتي ومكنتش عارفة يعني إيه تطور ذاتي، اشتغلت على نفسي بس الظروف حطتني في الحتة دي، فهمت يعني إيه مهم تشتغلي على ذاتك، وكل ما هتقربي من ربنا كل ما هيبقى مش فارق معاكي حاجة”.
ومن ثم اضافت قائلة :” تكريمي النهاردة لكل بنت وامرأة ولوالدتي الله يرحمها”.
يذكر انه منذ فترة احييت الاعلامية المصرية الذكرى الاولى لوفاة والدتها هالة انور بسبب اصابتها بفيروس كورونا.
ونشرت حينها رضوى الشربيني صورة لها مع والدتها على فيسبوك وعلقت: “عدت سنة، سنة على فراقك يا أمى، سنة كاملة من غيرك، اكتشفت فيها أنا قد ايه بحبك وقد إيه أنا من غيرك مش أنا، صحيح انتى علمتينى أعمل حاجات كتير وأنتى عايشة بس ما علمتنيش ازاى أعمل كل الحاجات دى من غيرك”.
ومن ثم اضافت قائلة :” فراقك وجع ملوش دوا غير بالصبر ومكانك محدش يقدر يملاه، ربنا يرحمك ويغفر لك ويجعل أعمالك الصالحة فى ميزان حسناتك يا حبيبتى ويجمعنا بيكى فى الجنة.. وحشتينى”.

ترندنغ

زر الذهاب إلى الأعلى