أهم الأخبارجديدهافن ومشاهيرفيديو

شاعر مصري يهـ ـاجم شيرين عبد الوهاب : ما تعمليش كده تاني

رد الشاعر المصري بهاء الدين محمد بغضب على الفنانة شيرين عبد الوهاب بعد إعلانها عن ندمها على غناء أغنية “ما تجرحنيش” التي كان الشاعر قد كتبها.

وكتب بهاء الدين على حسابه على فايسبوك منشور طويل جاء فيه: “مش متعود أرد على أي حد . ولكن لما حد يتجاوز حدوده لازم يقف مكانه ويعرف إنه مهما إتعود يغلط لازم ييجى عند بعض الأسماء ويحاسب ويخلي باله وخاصة لما حد ف كل كارثة يدافع عنها .”

وتابع : “أول يوم دخلت شيرين عبدالوهاب مكتبى كانت مع الأستاذ نصر حروس اللى هو صاحب الفضل ف تقديمها وبعد دقائق من اللقاء لقينا شيرين بتبكى وسألها نصر بتعيطى ليه ردت علشان أنا قاعده مع الأستاذ بهاء.”

كما اضاف الشاعر :”رشحتها تغني كتير بنعشق ولولا موافقة نصر إحتراما للعشرة اللى بنا ماكانتش ح تغنيها لأنها كانت موقوفه من النقابة.”

و قال: “أغنية  ماتجرحنيش أنا لحد الأن مش عاجبني غُنا شيرين مع إحترامي الكامل لصوتها وأكيد لولا الأستاذ نصر ماكانش ح يتم اللقاء ، وماتجرحنيش من أهم أعمالي ومن حقي أدافع عنها نتاج تهور اللي غنيتها ، وكمان لأول مرة الاقي حد بيحارب نَفسه وبيغلط ف مبدعين إشتركوا ف صناعته !!! .. وعشان أكتب الكلام ده يبقى شيرين غلطانه كالعادة بس كان لازم أقولها ماتعمليش كده تاني وأنتي بتكبرى بس مش ح تعدي حدود حجم بعض الأسماء ولا أعمالهم .”

شيرين عبد الوهابشيرين عبد الوهاب

الأكثر مشاهدة

الذهاب إلى الأعلى